loading...
گالری عکس
...

اگر مطلبی از سایت شما کپی شده است حتما اطلاع دهید

به سرعت پیگیری میشود

از این لینک : ارتباط با مدیر

حسین بازدید : 397 1395/02/09 نظرات (0)

پاسخگویی به سؤالات و شبهات (ایکس – شبهه): "احکام"، جمع "حکمت" است، یعنی بر اساس علم و حکمت خداوند متعال صادر گردیده است. پس، نه تنها هر حکمی، حکمتی دارد، بلکه هر حُکمی، به یک حکمت (دلیل حکیمانه) نیز محدود نمی‌باشد، بلکه حکمت‌ها دارد.

الف - گاهی برخی از حکمت‌ها و آثار امر و نهی‌های الهی، در آیات قرآن مجید و یا توسط معلمان قرآن و احکام [پیامبر اکرم و اهل عصمت علیهم السلام] بیان شده است؛ مانند حکمت اصلی نماز، که فرمود: « وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي - و نماز را به ياد من برپا دار / طه، 14» - و یا در آثارش فرمود که جلوی فحشا و منکر را می‌گیرد و یا حضرت فاطمه علیهاالسلام فرمود که تکبر را از بین می‌برد و ... .

ب – گاهی حکمت احکام بیان نشده است و یا اگر بیان شده، به صورت نادر و مورد توجه اولیا، عرفا و بزرگان راه سیر و سلوک می‌باشد، مانند حکمت‌های تمامی ارکان، اذکار و جزئیات نماز، که مرحوم آیت الله ملکی تبریزی و امام خمینی (ره) می‌خواهد که بفهمند و "اسرار الصلوة" بنویسند.

ج – گاهی بشر با رشد علمی به نتایجی می‌رسد و می‌گوید: "این را که اسلام قبلاً فرموده بود، پس حکمتش این بود".

نکته:

از این رو، بسیار لازم است که دانشمندان مسلمان در هر رشته‌ای، دستورات اسلامی را در نظر بگیرند و با تحقیقات وسیع، به آثار طبیعی آن نیز پی‌ببرند، چنان که غربی‌ها از دیرباز چنین می‌کنند. آنها می‌دانند که این دستورات و آموزه‌ها همه حق است، به تجربه نیز برای‌شان ثابت شده است، لذا روی آن کار می‌کنند و پس از حصول نتایج علمی، اصل موضوع و آثارش را به نام خود ثبت و منتشر می‌نمایند.

مثال: در احکام اسلامی، به "استبراء" مردان پس از ادرار تأکید و اصرار شده است. شاید در گذشته علل و آثار کمی از آن را می‌شناختند، اما امروزه با رشد علمی مکشوف شده که بخشی از ادرار در لوله می‌ماند و سبب بیماری‌هایی چون پروستات یا ضخامت جدار مثانه و ... می‌گردد و تنها راه پیشگیری نیز همین "استبراء" می‌باشد.

نوشیدن آب:

برای نوشیدن آب نیز احکام و توصیه‌های بسیار قابل توجهی وجود دارد، مانند: کم نوشیدن – جرعه جرعه نوشیدن – زیاد سرد یا زیاد گرم ننوشیدن و ...، که امروزه علم به حکمت و آثار پاره‌ای از این دستورات پی‌برده است.

نکته - به عنوان مثال: یک نفر در روسیه مبتلا به بیماری خاصی گردید که معالجه‌ی آن در «آب درمانی» بود. کارخانجات و شرکت‌های تولید آب، آن را ملاک گرفتند و [به ویژه در جهان سوم] به همگان توصیه کردند که زیاد آب بنوشند. حتی "رژیم آب" برای لاغری و سلامتی تجویز می‌کردند و کم و بیش افراد را می‌دیدید که حتی در خیابان، تاکسی یا صف اتوبوس، با یک بطری آب ایستاده‌اند و دائم می‌نوشند.

بعدها معلوم شد که زیاد نوشیدن آب، بسیار مضر است. مغز آب می‌آورد – برای قلب و عروق ضرر دارد – به کلیه‌ها آسیب می‌رساند و ... . حالا آنها که حدیث و احکام را خوانده بودند، اول به تعجب افتادند که پس چرا فرموده‌اند کم آب بنوشید، تا تشنه نشدید ننوشید و ...؛ و حالا خوشحال می‌شوند که علم ثابت کرد که زیاد نوشیدن مضر است!

ایستاده و نشسته نوشیدن آب:

بدن انسان، همچون گیاهان (در رشد نباتی) و همچون حیوانات (در رشد حیوانی)، محکوم قوانین طبیعت می‌باشد. پس اگر باد پاییزی درختان را خشک می‌کند، همان تأثیر را برای پوست و ... در بدن انسان دارد، لذا فرمود که خود را در معرض بادهای پاییزی قرار ندهید - و اگر آب دادن به گیاهان در روز و در حال تابش اشعه‌های خورشیدی اثری دارد و در شب اثر دیگری دارد و چه بسا اصلاً جذب گیاه نشود، در انسان نیز همان تأثیرات را دارد.

از این رو، برخی حکمت‌ها و یا آثار ایستاده نوشیدن آب در روز، یا نشسته نوشیدن در شب در احادیث بیان شده است و برخی دیگر بیان نشده است که بشر می‌تواند با استفاده بهینه از اعلام نتیجه (حکم) قبل از تحقیق [که فرصت بسیار مناسبی است]، به دنبال کشف فرمول برود.

*- حضرت امام صادق علیه السلام: «نوشیدن آب در روز به حالت ایستاده موجب فزونی عرق و بیشتر  شدن نیروی بدن می گردد.» (شیخ صدوق ، من لا یحضره الفقیه، ج 3 ، ص 353)

*- حضرت امام صادق (ع): «ایستاده آشامیدن آب در روز، غذا را گوارا می سازد و ایستاده آشامیدن آب در شب، زرد آب می‌آورد.» (کلینی، الکافی ، ج6، ص383)

حکمت اصلی:

اما باید توجه داشت که "حکمت اصلی" در رعایت و انجام هر حکمی، صرفاً آثار طبیعی آن نمی‌باشد، بلکه "تَعبّد" و اطاعت محض از پروردگار عالم و تبعیت از رسول اعظم و اهل عصمت علیهم السلام می‌باشد که ضرورت این تَعبد، اطاعت و تبعیت، به عقل و نقل ثابت شده است.

چنان که خداوند متعال از ما ایمان و عمل خالص خواسته است و این خلوص است که سبب ترتبّ جمیع آثار مادی و معنوی هر عبادت و انجام هر حکمی می‌گردد.

« وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ حُنَفَاء وَيُقِيمُوا الصَّلَاةَ وَيُؤْتُوا الزَّكَاةَ وَذَلِكَ دِينُ الْقَيِّمَةِ » (البینة، 5)

ترجمه: با آنكه آنها (در اين كتاب آسمانى) مأمور نشده‏اند جز به آنكه خدا را بپرستند در حالى كه اعتقاد و دين و طاعت خود را براى او خالص نمايند و حق‏ گرا باشند و نماز را برپا دارند و زكات بدهند، و اين است دين ثابت و پايدار.

**- پس ضمن لزوم و ضرورت کاوش علمی، جهت یافتن حکمت‌ها و آثار احکام و آموزه‌ها، نباید فراموش شود که [چه کشف علمی صورت پذیرفته باشد و چه نپذیرفته باشد]، کار باید تعبدی، با اخلاص و برای اطاعت خدا انجام گردد.

 

مرتبط (و بسیار قابل توجه و تأمل):

■ - مالکیت و کنترل آب آشامیدنی در سرتاسر جهان (2 آذر 1393)

 

مشارکت و هم‌افزایی (سؤال کوتاه و نشانی لینک پاسخ، جهت ارسال به دوستان در فضای مجازی)

دليل علمی برای کراهت ایستاده نوشيدن آب در شب را توضيح دهيد؟

http://www.x-shobhe.com/shobhe/7462.html

 

,آيا می‌شود دليل علمی مكروه بودن ایستاده نوشيدن آب در شب را توضيح دهيد؟,پاسخگویی به شبهات,چرا حلال و چرا حرام چرا مكروه چرامستحب؟ - وبلاگ مهـــــرجوشقان قالي ...,عاشقانه هاي پاك- Pure Love - مطالب علمي : آیا می دانستید؟ (showing 1 ...,عجب از این قران......,توضيح المسائل امام - khamenei.ir,مسائل شرعی شما,نوشته های خواندنی - کیانا وحدتی,

 

آيا می‌شود دليل علمی مكروه بودن ایستاده نوشيدن آب در شب را توضيح دهيد؟

 

 

آيا می‌شود دليل علمی مكروه بودن ایستاده نوشيدن آب در شب را ...

www.x-shobhe.com/shobhe/7462.html
آيا می‌شود دليل علمی مكروه بودن ایستاده نوشيدن آب در شب را توضيح دهيد؟ ... پس، نه تنها هر حکمی، حکمتی دارد، بلکه هر حُکمی، به یک حکمت (دلیل حکیمانه) نیز محدود ...

نسخه قابل چاپ - ایکس شبهه

www.x-shobhe.com/print/7462.html
آيا می‌شود دليل علمی مكروه بودن ایستاده نوشيدن آب در شب را توضيح دهيد؟ ... پس، نه تنها هر حکمی، حکمتی دارد، بلکه هر حُکمی، به یک حکمت (دلیل حکیمانه) نیز محدود ...

احکام و شبهه - Tele-Wall - سرویس اشتراک تلگرام

tele-wall.com/telegram/channels/view/etghad?chart
آيا می‌شود دليل علمی مكروه بودن ایستاده نوشيدن آب در شب را توضيح دهيد❓❓ اولا چند مقدمه : 1⃣ "احکام"، جمع "حکمت" است، یعنی بر اساس علم و حکمت خداوند متعال صادر ...

چرا می گویند بهتر است که در روز برای آب خوردن ایستاد و در ... ...

www.islamquest.net › خانه › گنجینه پاسخ‌ها › فقه
آیا دلیل علمی هم دارد یا فقط در روایات است؟ ... طور ایستاده در روز و به طور نشسته در شب، اشاره شده است که به برخی اشاره می شود: الف) حضرت امام صادق (ع): «آب نوشیدن به حالت ایستاده در شب، زرد آب را در بدن .... آموزش عرفان · عرفان اسلامی و مکاتب دیگر · رمزی بودن و کتمان · قابلیت های .... اصول و فروع دین را نام برده و مختصراً توضیح دهید؟

احکام و شبهه - Tele-Wall - سرویس اشتراک تلگرام

tele-wall.com/telegram/channels/view/etghad
آیا اگر در سجده، چیزی مانند چادر بین دست و زمین فاصله ایجاد کند، اشکال دارد؟ ✍پاسخ: 1. .... آيا می‌شود دليل علمی مكروه بودن ایستاده نوشيدن آب در شب را توضيح دهيد❓❓

پاسخگویی به شبهات

www.x-shobhe.com/
چگونه از بین می‌رود و آیا می‌توان غیرت از دست رفته را برگرداند؟ آیا خطاب تعدادی ... آيا می‌شود دليل علمی مكروه بودن ایستاده نوشيدن آب در شب را توضيح دهيد؟ (نهم / مشهد) ...

چرا حلال و چرا حرام چرا مكروه چرامستحب؟ - وبلاگ مهـــــرجوشقان ...

rezanazarian.blogfa.com/cat-15.aspx
۲۵ آبان ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آیا دلیل علمی هم دارد یا ف ... اشاره می شود: الف) حضرت امام صادق (ع): «آب نوشیدن به حالت ایستاده در شب، زرد آب را در بدن ایجاد می کند.» [3] ب) حضرت امام صادق (ع): «نوشیدن آب در روز به حالت ایستاده موجب .... -چرا گوشت بعضي از حيوانات حرام يا مكروه اند؟ ... و قاطر مراجع معمولا در رساله هايتوضيح المسائل حكم به كراهت مي دهند .

پاسخگویی به شبهات - ایکس شبهه

www.x-shobhe.com/?stype=etc&page=30
می‌گويند: بيشتر کسانی که تو ایران جایگاهی در عرصه علم دارند، تحصیل کرده‌ی اروپا ... آيا می‌شود دليل علمی مكروه بودن ایستاده نوشيدن آب در شب را توضيح دهيد؟

پاسخگویی به شبهات - ایکس شبهه

www.x-shobhe.com/?fp...prvtof...poru...cifr=1&title...b...
(دکترا / تهران). آیا از علمای شیعه و یا اهل تسنن کسی تا به حال مدعی تحریف قرآن شده است؟ ... آيا می‌شود دليل علمی مكروه بودن ایستاده نوشيدن آب در شب را توضيح دهيد؟

پاسخگویی به شبهات - ایکس شبهه

www.x-shobhe.com/?stype=common&page=45
آیا خطاب تعدادی از آیات کلام الله مجيد از جمله آيه "۴۴ – فاطر" که قدرت اقوام پيشين را قوی‌تر ... آيا می‌شود دليل علمی مكروه بودن ایستاده نوشيدن آب در شب را توضيح دهيد؟

پاسخگویی به شبهات - ایکس شبهه

www.x-shobhe.com/?fp...prvtof...poru...title=&address...b...
در جنگ مسلمین و ایرانیان کشته‌های چه کسانی وارد بهشت می‌شوند؟ کسانی که هجوم ... آيا می‌شود دليل علمی مكروه بودن ایستاده نوشيدن آب در شب را توضيح دهيد؟ (نهم / مشهد).

پاسخ به سوالات زناشویی(حکم آمیزش از عقب,خوردن و لی

www.mehradnews.blogfa.com/category/93
بله به نظر میرسد مهمترین دلیل حرمت آن این است که زن و مرد به خودشان بسنده کرده و باعث ... مذي : آن آبي است که قبل از مني از انسان خارج مي شود و اين آب معمولاً بعد از ملاعبه و ... خير نزديکي از پشت باعث بزرگ شدن باسن نمي شود و اين موضوع از نظر علمي .... نوشیدنی ها را در روزها ایستاده و در شب ها نشسته میل کنید، و از غذا خوردن در حال راه ...

پاسخگویی به شبهات

shobhe.tv/
پس آيا اګر نتيجه‌ګيری شود که اين تعداد از آيات را نبايد به همه زمان‌ها و اقوام تعميم داد ... آيا می‌شود دليل علمی مكروه بودن ایستاده نوشيدن آب در شب را توضيح دهيد؟

عاشقانه هاي پاك- Pure Love - مطالب علمي : آیا می دانستید ...

www.goodreads.com/topic/show/65795
آیا میدانید فیل تنها حیوانی است که می تواند ایستادن روی سر و گردن را یاد بگیرد. آیا میدانید یک موش کور ۱۴ سانتی می تواند در یک شب تونلی به طول ۹۱/۴ متر حفر کند. ... سبک شدن آب میشویم و به همین جهت وقتی آب وارد بافت بدن میشود به راحتی از بافت ... جدیدا" رسم شده توی رسانه ها و مجلات دائم از نوشیدن آب زیاد برای سالم ماندن پوست ...

احكام نزديكي

hdavodi.com/index/index.php?option=com_content...id...
۱۰ بهمن ۱۳۹۱ ه‍.ش. - در شب چهار شنبه نزدیکی مکروه است و نیز در شب اول ماه (غیر از شب اول ماه ... پرسش: آیا شبهای ولادت یا شهادت ائمه نزدیکی اشکالی ندارد؟ ... ایستاده آمیزش کردن ... که اگر فرزندی آورد قیچ (لوچ ودوبین)شود وشیطان به لوچ بودن انسان شاد است کسی ... جماع کردن از پهلو باد لقوه می آوردوجماع در حمام موجب نزول آب سیاه چشم می شود.

توضيح المسائل امام - khamenei.ir

farsi.khamenei.ir/treatise-imam
مستحبات و مكروهات تخلى ... كم شدن دو سوم آب انگور ... قيام - ايستادن .... که روزه بر او واجب شده، به دلیلدشواری، روزه اش را افطار نماید، آیا قضا بر او واجب است یا خیر؟ ... چند سالى است در شب اول ماه ربيع‌الاول حركتى در بعضى مساجد باب شده است شائبه ... علمی - فقهی · استفتائات · راهنمای فتاوا · رساله آموزشی · استهلال ماهانه · درس خارج ...

چرا خوردن پنیر مکروه است؟ - گنجینه پاسخ‌ها - اسلام کوئست ... - 1

www.islamquest.net › خانه › گنجینه پاسخ‌ها › فلسفه
فلسفه این که پنیر مکروه است را در صورت امکان برای توضیح دهید. ... 2-در بعضی از روایات دیگر آمده است که خوردن پنیر ضرر دارد زیرا باعث لاغر شدن انسان می شود.[2].

را می گویند بهتر است که در روز برای آب خوردن ایستاد و در شب ...

www.bloogle.ir/.../را+می+گویند+بهتر+است+که+در+روز+برای+آب+خورد...
چرا مي گويند بهتر است که در روز برای آب خوردن ايستاد و در شب نشسته نوشید؟ آیا دلیل علمي هم دارد یا فقط در روایات است؟ ... آب خوردن سبب رقیق شدن شیره‌ی معده مي‌شود بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا آب ... 3 - حمام نکنید: حداقل نیم ساعت فاصله قرار دهید به ویژه حمام داغ توصیه نمي‌شود زیرا در ... مستحبات و مکروهاتغذا خوردن.

عجب از این قران......

meshkat-351.blogfa.com/
گفته میشود در بیست ایه از قران و بیشتر از میوه ها و درختان. دیگر ذکر شده ... ایا دلیل علمی وجود دارد؟ هیچ یک از ... اشاره می شود: الف) حضرت امام صادق (ع): «آب نوشیدن به حالت ایستاده در شب، زرد آب را در ... ۶- در بین غذا خوردن، آشامیدن آب مکروه است. ۷- زیاد خوردن آب ..... دوستان لطفا برای ترویج بصرت این پستها را انتشاردهید. + نوشته شده ...

مسائل شرعی شما

ahkamm.blogfa.com/
با دو کف دست توان خورد آب ... نافله شب : هشت رکعت است و وقت آن بعد از نیمه شب شرعی تا اذان صبح است . ... و می‌توان آن را هم نشسته و هم ایستاده خواند ... آیا می شود نمازهای نافله را جایگزین نمازهای واجب کرد؟ .... من با هسرم از طریق تلفن و sms همدیگر را ارضا می کنیم به دلیل دور بودن از هم و .... توضيح المسائل مراجع ، ج2 ، ص 174، م 1997.

3z3 مسائل زناشویی

3z3.blogfa.com/
ایستاده آمیزش کردن ... در شب چهار شنبه نزدیکی مکروه است و نیز در شب اول ماه (غیر از شب اول ماه رمضان که ... پرسش: آیا شبهای ولادت یا شهادت ائمه نزدیکی اشکالی ندارد؟ ... (لوچ ودوبین)شود وشیطان به لوچ بودن انسان شاد است کسی که با زن خود در بستر جنب .... زیرا زمانیکه دختر فقط از آب مرد متولد می شود سلیطه بار می آمده ودر اوصاف شباهت ...

احکام مسائل جنسی - صفحه 3 - انجمن های تخصصی میهن دانلود

www.forums.mihandownload.com › ... › احکام › احكام و مسائل حقوقی
۱۸ مهر ۱۳۸۹ ه‍.ش. - 11پست - ‏1 نویسنده
و البته تعبیر جماع به آمیزش جنسی زن و شوهر اطلاق می شود و اگر نعوذ بالله زن ... علت حرام بودن مقاربت در ایام حیض چیست ؟ .... خانمها بیشتر توضیح دهید چون دراین ایام خانمها دچار خونریزی میشوند لذا آقایان از ... آیا در هنگام قمر در عقرب ، خطبه ازدواج خواندن مکروه است یا آمیزش و یا هر دو ؟ .... در سفر اگر آب برای غسل نباشد.

را می گویند بهتر است که در روز برای آب خوردن ایستاد و در شب ...

www.gilpix.ir/.../را+می+گویند+بهتر+است+که+در+روز+برای+آب+خوردن+...
پرسش چرا مي گويند بهتر است که در روز برای آب خوردن ايستاد و در شب نشسته نوشید؟ آیا دلیل علمي هم دارد یا فقط در روایات است؟ پاسخ اجمالی همه احکام و دستورات الهی ...

جلق

antishahvat.blogfa.com/
توضيح المسائل مراجع، م 1572 ؛ وحيد، توضيح المسائل، م 1580 و دفتر: خامنه اي. ... مي دانم كه استمنا گناهي كبيره است ولي آيا پس از استمنا و جلوگيري از خروج مني آيا غسل ... از مطالعه و فکر و هرچه که موجب تحریک شهوت می شود دوری کنید. 6. .... آنچه در مورد آمیزش جنسی واجب ، مستحب ، مکروه ، حرام است. ... ۹-رو به قبله و یا پشت به قبله بودن.

چرا انگشتان شما بعد از حمام، چروکیده می شوند؟ - بیتوته

www.beytoote.com/scientific/chera/toes2-bathing1-shriveled.html
دلیل علمی چروکیده شدن انگشتان در آب علت چروکیده شدن انگشتان دست در حمام چرا پوست دست در حمام چروکیدهمیشود,دانستنیهای علمی,مقالات علمی,چرا زیرا چگونه. ... آیا رنگین کمان در شب نیز تشکیل می شود؟ ... علت سردبودن فضا, دمای فضا,فضا ... او اینگونه توضیح داد که:"برای اینکه یک دست بتواند یک سطح خیس را بدون لیز خوردن ...

نحل حکمت - حکمت رو به قبله ایستادن

nahlehekmat.blogfa.com/category/7
نحل حکمت - حکمت رو به قبله ایستادن - در این وبلاگ تلاش می شود تا حکمت های ... دریا به علت گرد بودن زمین به آسمان ختم می شود، لطفا بیشتر توضیح دهید. ... امّا آیا مردم جامعه حاضرند یک کیلو اسکناس هزار تومانی را با یک کیلو اسکناس .... كه به طرف قبله ما نماز مى خوانند، دليل حقانيت ماست و خلاصه مساله قبله، دستاويزى ..... نماز شب (1)

مستحبات و مکروهات خوردن و آشامیدن

www.fardanews.com/fa/news/.../مستحبات-و-مکروهات-خوردن-و-آشامیدن
-امام جعفر صادق(ع): دراز کشیدن پس از غذا، بدن را چاق می‌کند، غذا را هضم می‌کند و درد را [از درون انسان] بیرون می کشد. ... و آشامیدن آن بعد از غذای چرب، در شب به حال ایستاده آب خوردن، با دست چپ نوشیدن آب، از ظرف شکسته آب نوشیدن. ... 7- توضیح المسائل امام(ره)، ص 2636 ... شما نظر دهیدآیا حقوق و دستمزد معلمان برای گذران زندگی کافی است؟

آداب ازدواج - شب زفاف

majidk57.blogfa.com/cat-9.aspx
اگر انسان، در شب، بداند که صبح برای غسل کردن آب پیدا نمی کند، آیا با این حال می ... مسأله: کامیابی و لذّت بردن از ناف تا زانوی حائض، بر مرد مکروه است، مگر آن که از روی .... تصرّف در اموال شوهر، بدون اذن او جایز نیست، مگر آن که، زن به رضایت او علم داشته ..... همه ی مراجع: اگر احتمال تأثیر می دهید، با فراهم بودن شرایط، نهی از منکر کنید و ...

آداب بارداری و بچه دار شدن (مرجع تقلید آیةالله مکارم)-ازدواج و ...

portal.anhar.ir/node/10858
میخواستم بدونم ایا اقدام به بارداری بدون انجام غسل جنابت جماع قبلی اشکال .... فرمودند: «زفوا نساءکم لیلاً و اطعموا ضحی؛ در شب، زفاف کنید و در روز ولیمه دهید. ... مکروهات حین آمیزش ... ایستاده نزدیکی کردن که در نتیجه آن فرزند در رختخواب بول می کند.[19] 12. بی وضو بودن زن باردار در هنگام جماع که در اثر آن، فرزند کور دل و خسیس می شود.

karshenas آداب غذا خوردن - گفتگوی دینی

www.askdin.com/showthread.php?t=22907
۵ مهر ۱۳۹۱ ه‍.ش. - آیا حساسیت افرادی که ناراحت می شوند نابجاست؟ ... لطفا در مورد آداب صحیح غذا خوردنتوضیح بفرمائید،البته منظور بنده بیشتر آن جنبه ... اين كارها در رابطه با غذا خوردن مكروه است: 1. ... در شب،ايستاده آب نوشيدن. ... ودر مورد صدایی که از دهان خارج می شود در روایت آمده است: .... لطف می کنید روشن تر به این قسمت پاسخ دهید.

دانلود سوالات گزينش استخدامي - سولات احكام

shahin407.blogfa.com/post/2
آبی که نه کر باشد نه جاري آب قلیل نامیده می شود؛ مانند آب آفتابه و کوزه و لیوان ... مکروه به چه معنی است؟ ... آیازیارت مرقد ائمه بقیع، جزء مناسک حج می باشد؟ .... به چه دلیل واجب الوجود نمی تواند متعدد باشد؟ .... را تمام کند و بعداً یک رکعت نماز احتیاط ایستاده یا 2رکعت نشسته به جاي آورد. .... وقت و چگونگی خواندن نماز شب را توضیح دهید.

کلیه و مجاری ادراری - تجارب طب سنتی

tajarobteb.persianblog.ir/tag/کلیه_و_مجاری_ادراری
ادرار و شب شاشی و تکرر ادراری را با نگاهی به طب سنتی مدیریت کنیم ... البول و یا حبس البول میگیرند آیا میتوان راهکاری برای پیشگیری و درمان آنها پیدا کرد ؟ .... خوردن دل، قلوه و جگر مکروه اعلام شده است لذا توصیه می شود فقط جهت درمان از آن .... به صورت ایستاده موجب بیماری گسترده به لگن آدمی میشود و خصوصا " در آب ایستاده بول و ...

فضیلت دست راست و سمت راست در اسلام

www.masjed.se/index.php?option=com_content...id...
۱۹ آبان ۱۳۹۳ ه‍.ش. - درزمانهای قدیم چپ‌دست بودن در انسانها بحیث عیب شماریده میشود ، حتی مورخین .... یعنی: « هرگاه کسی غذا خورد با دست راستش بخورد، و اگر آب نوشید با دست .... شب بلند شد و به نماز ایستاد، من آمدم و سمت چپش ایستادم، پیامبر مرا در سمت ..... از احکام اسلام دلیل های مختلفی داشته باشد که علم بشری به دلیلنقصانش هنوز ...

حکم خوردن و لیسیدن آلت زن و مرد - ایران مطلب

iranmatlab.ir/fa/news/26618/حکم-خوردن-و-لیسیدن-آلت-زن-و-مرد
ايا در هنگام روابط جنسي با همسر خود ميتوان در مورد زن ومرد ديگر حرف زد ويا فکر کرد؟ ... مذي : آن آبي است که قبل از مني از انسان خارج مي شود و اين آب معمولاً بعد از ملاعبه و ..... نوشیدنی ها را در روزها ایستاده و درشب ها نشسته میل کنید، و از غذا خوردن در حال راه .... که مرد احساس اسارت نکند و بهترین راه توضیح منطقی شرایط موجود و دلایل خود برای ...

احادیث امامان و پیامبر اسلام ( ص) پیرامون روابط جنسی - ...

www.iranhealers.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic...
۲ اسفند ۱۳۸۶ ه‍.ش. - شب هنگام که پرده ها فرو می افتد ، خواب بر پلک ها چیره میشود بر هیچ بانویی .... اگر به هر دلیل عمل آمیزش به طول انجامید و عمل انزال صورت نگیرد،چه بسا .... يعني آيا كراهت فقط در زمان خسوف است و يا در كل شبي كه خسوف مي شود .... ایستاده آمیزش کردن ... ظهر و نزديك آن جماع مكروه است، و باعث معلول بودن چشمان فرزند مي شود

پرسش و پاسخ احکام شرعی در زمینه مسائل زناشوئی و جنسی

www.elife.ir/archive/.../پرسش-و-پاسخ-احکام-شرعی-در-زمینه-مسائل-زن/
۳۰ آبان ۱۳۹۱ ه‍.ش. - لطفا"به سوال من پاسخ دهيد. مرد قبل از نزديکي با زن . آميزش کارهاي مقدماتي را برروي اعضاي زن انجام مي دهد آما از دستگاه تناسلي مرد مني خارج مي شود آيا ...

3 - پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله ...

makarem.ir/main.aspx?more=1&catid=0&typeinfo=21&lid...
7- ایستاده بول کردن، 8- بول کردن در آب، مخصوصاً آبهاى ایستاده، 9- بول کردن در سوراخ ... آيا تخت براى من حكم مكان تخلّى را دارد كه بردن قرآن و اسم خداوند در آن حرام است؟ ... به رطوبت ندارد، و نجاست به آن منتقل نمى شود، و این سوال دلیل وسواسى بودن شماست. ... پرسش : لطفا در مورد دو مساله 138 و 145 بیشتر توضیح دهیدکه چگونه دستمان نجس ...

پاسخ به سوالات زناشویی از نظر شرعی - کلوب دانشجویان

daneshju-club.com/مقاله-پاسخ-به-سوالات-زناشویی-از-نظر-شرعی.html
آیا نزدیكی با همسر از راه پشت (دُبُر) از نظر شرعی اشكال دارد؟ ... مذی : آن آبی است که قبل از منی از انسان خارجمی شود و این آب معمولاً بعد از ملاعبه و بازی .... به آرامی میل کنید ، نوشیدنی ها را در روزها ایستاده و در شبها نشسته میل کنید، و از ... مکروهات (۱۴ مورد): ۱. ... شرایط موجود و دلایل خود برای جلوگیری از دخول است و همچنین به او اطمینان دهید که ...

حضرت آیت الله خراسانی(مدظله) - مجیب | جهرم

mojeeb.ir/index.php?option=com_content&view=category...
3- مانع بودن ژل برای مسح سر ... سوال 474 : اينجانب براي وضو و غسل آب زيادي مصرف مي‌کنم، لطفا بفرمائيد براي وضو و ... سوال 163 : آیا می شود در نماز قنوت را به فارسی خواند؟ .... 33- اجاره دادن یا فروختن منزل در صورت علم به استفاده حرام از آن .... سازي، آموزش آن، نگهداري مجسمه، خريد و فروش و نصب و ارائه آن در اماکن عمومي را توضيح دهيد؟

آرشیو پرسش و پاسخ ها-جوابگو - مرکز پاسخگویی به پرسش ها ...

www.javabgoo.isri.ac.ir/index.php?/Knowledgebase/List/Index/48/db...
آداب ماه مبارک رمضان به نقل از کتاب«آداب معنوى 2000 عمل مستحب و مكروه» مؤ لف: ... در این صورت آیادعای قرائت شده ماثور است یا از حال ماثور بودن خارج می شود؟ ... اگر ما در ماه مبارك رمضان تمام ثوابهايي كه بوده مثل نماز شب ومستحبات را انجام ... درباره اهميت اعتكاف و چگونگى آن توضيح دهيد؟ ..... دليل دعا كردن براي سلامتي امام عصر چيست؟

پرسش و پاسخ - - پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شیخ محمدجواد ...

www.fazellankarani.com/persian/qa/
سوال : وقتي غسل بر شخصي واجب شود، آيا وقتي براي نماز غسل انجام شود کفايت مي‌‌کند يا بايد حتما وضو هم گرفته شود؟ پاسخ : اگر غسل جنابت برکسی واجب شود، بعد ...

احکام نماز / برگرفته از استفتائات حضرت آیت الله العظمی ...

ramezan.com › پرسش و پاسخ
۱۳ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - س ۳۳۹: آیا بر کسى که آب و چیزى که تیمم بر آن صحیح است، در اختیار ندارد (فاقد الطهورین)، نماز واجب است؟ ... ج: دلیل شیعه، اطلاق آیات قرآنى و سنّت شریف است، به اضافه روایاتى که ... آیاخواندن نماز مغرب و عشا بعد از ساعت یازده شب صحیح است؟ ..... ج: اگر اصلاً علم به نجس بودن لباس یا بدن نداشته باشد و بعد از نماز ...

چگونه حیوانات را ذبح کنیم تا حلال باشند؟ - گنجینه پاسخ‌ها ... - 1

www.islamquest.net › ... › خوردنی ها و آشامیدنی ها › حیوانات و آبزیان
۱ دی ۱۳۹۳ ه‍.ش. - در شب یا پیش از ظهر روز جمعه سر حیوان را ببرند، مگر این‌که نیاز داشته باشند. ... سیستانی: (اگر مسئله را نداند و رو به قبله ذبح نکند، حیوان حرام می‌شود). ... این عمل مکروه است، مگر اینکه از روى غفلت یا به واسطۀ تیز بودن کارد، ... اگر ذابح گوسفند، غیر مسلمان باشد، آیا خوردن گوشت آن گوسفند حرام است؟ .... علم · عصمت.

متعه نشانه حقانیت و عقلانیت اسلام - سوالات جنسی

www.ezdevajeasan12.blogfa.com/cat-2.aspx?p=2
سوال کرده اند آیا با خوردن منی امکان حاملگی هست؟ .... شب زفاف، شبی است که اولین آمیزش کامل دختر و پسر (زن و شوهر) انجام می شود که غالبا در شب عروسی اتفاق می افتد ...

دانلود سوالات گزينش استخدامي

shahin407.blogfa.com/
آبی که نه کر باشد نه جاري آب قلیل نامیده می شود؛ مانند آب آفتابه و کوزه و لیوان ... واجب – حرام – مستحب –مکروه – مباح. ... آیا زیارت مرقد ائمه بقیع، جزء مناسک حج می باشد؟ ... نوشیدنی هایی که الکلی و مستی آور باشد. .... زیرا تعدد، مستلزم مرکب بودن است و مرکب بودن با وجود مغایر است. ..... وقت و چگونگی خواندن نماز شب راتوضیح دهید.

سلامتی - طب سنتی

hadisadri110.blogfa.com/category/1
معاینه فیزیکی هم در حالت دراز کشیده و هم در حالت ایستاده انجام می شود. ... ماساژ را به آرامی انجام دهید و آن را تا وقتی که روغن کاملاً جذب پوست بیضه شود ادامه دهید. ..... بودن کمر خود دلیل بیاورد، نمی تواند منکر این شود که در کودکی مبتلا به شب ادراری ... مثلاً گذاشتن قرص کمر روی گودی کمر – با رعایت شرایط علمی آن – هم در درمان شب ادراری ...

سازمان بهشت زهرا (س) > احکام میت

beheshtezahra.tehran.ir/default.aspx?tabid=79
٥٤٠ - تنها گذاشتن محتضر و گذاشتن چيز سنگين روى شكم او و بودن جنب و حائض نزد .... ٥٦٤ - اگر جايى از بدن ميت نجس باشد، بايد پيش از آنكه آنجا را غسل بدهند، آب بكشند. .... ٦٠٦ - مكروه است بر ميت چند مرتبه نماز بخوانند، ولى اگر ميت اهل علم و تقوى باشد ..... خراب كردن قبرستان مسلمان ها و تبديل آن به مراكز ديگر وجود دارد، توضيح دهيد.

طلبه پاسخگو/ پرسش از شما پاسخ ازما - توصیه های اهل بیت در ...

www.t-pasokhgoo.ir/احادیث-معصومین-احادیث.../848-جماع-آمیزش.html
۱۵ مرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - شب زفاف و احادیث جماه و نزدیکی. ... زانو از ایشان تمتع بردن مکروه است و بعد از پاک شدن و پیش از غسل کردن جماع را نیز بعضى ... و پرسیدند که آیا مى تواند در میان آب جماع بکند فرمود باکى نیست. ..... رو به قبله و یا پشت به قبله بودن ... 15- آمیزش جنسی ایستاده خسته کننده و بدون لذّت است، و به آمیزش حیوانات تشبیه ...

دانستنی های زناشویی قبل و بعد از ازدواج

zabanzendegi.blogfa.com/
دانستنی های زناشویی قبل و بعد از ازدواج - **آیا هر موجود ماده معطری را می توان زن نامید؟ ... برای رسیدن به میزان مطلوب ، باید روزانه یک لیوان آب انار طبیعی نوشید . ... این سبزی سرشار از منیزیوم است که باعث گشاد شدن رگهای خونی می‌شود. ... مدتی طولانی کنار هم بودن، هنوز هم باید بتوانید فعالیتهایی را در کنار هم انجام دهید که کودک درون شما ...

تغذیه از نظر قرآن

romman.mihanblog.com/
همچنین مکروه بودن نخوردن گوشت به مدّت چهل روز و این که در هر سه روز یک بار خوردن آن مستحب است، روایت شده .... نوشیدن آب كافی در روز به سلامت و طراوت شما كمك می‌كند.

پاسخ به سوالات زناشویی(حکم آمیزش از عقب,خوردن و لیسیدن ...

ezdevajeasan12.blogfa.com/post-4.aspx
آيا نزديكي با همسر از راه پشت (دُبُر) از نظر شرعي اشكال دارد؟ ... مذي : آن آبي است که قبل از مني از انسان خارجمي شود و اين آب معمولاً بعد از ملاعبه و بازي کردن از انسان خارج ...

در مسير نيكبختي - پاسخ سؤالات 1 تا 50

faroghia.blogfa.com/post/63
در حكم سيگار گروهي به حرام بودن ، گروهي به كراهيت و گروهي به مباح بودن آن ... عمادي حنفي گويد : مكروهتحريمي است و كسي كه آن را مي كشد فاسق مي شود و حتي مي ... سؤال ۴۶ - - آیا زنی که با شوهرش جماع کرده بدون غسل آیا میتواند از شیر خودش به بچه اش بدهد؟ .... و آب وضو رفتن به دستشويي مانعي نيست چون مستعمل شده و در تمامي امكنه آب ...

پاسخ به تمامي مسايل زناشويي ونزديكي هنكام همسر در شب اول ...

kissmanato.blogfa.com/.../پاسخ-به-تمامي-مسايل-زناشويي-ونزديكي-هنكا...
راجع به احکام غسل جنابت و اینکه چه وقت بر زن واجب میشود بگوئید؟ ... آیا ریختن منی در جایی دیگر مثل بادکنک یا دستمال برای جلوگیری از نجس شدن لباس اشکال دارد؟ .... ( پشت ) و چه از قبل ( جلو ) و در دوران عقد دائم هم دخول از دبر ( پشت ) مکروه موکد است. ..... به آرامی میل کنید ، نوشیدنی ها را در روزها ایستاده و در شب ها نشسته میل کنید، و از ...

تیر ۱۳۹۱ - ناجی آب - blogfa.com

ababadane.blogfa.com/9104.aspx
ناجی آب - ضرورت صرفه جویی درمصرف آب - ناجی آب. ... هيچگاه به دليل اين كه فرد ديگري مسوول پرداخت آببهاست، آب را هدر ندهيد. ... 24- براي نوشيدن آب به جاي آنكه شير آب را مدت زيادي باز بگذاريد، بهتر است .... درعلم هواشناسی حالت‌های مختلف آب بر اساس نوع بارش یا معلق بودن آن در جو طبقه بندی می‌شود: .... ۴ در شب،ایستاده آب نوشیدن.

روزهای بارداری یک مادر بزرگ

ninimaloos.loxblog.com/
برای درمان شب ادراری کودکان و بزرگسالان ، کافیه شبها دوغ و ماست نخورن . ... کافیه در داخل وان ، آب ولرم باز کرده و کمی حنا اضافه کنند و نیم ساعت داخل آن بنشینند .... علاوه بر اینکه این نوشیدنی ها برای شما مضر هستند و باعث می شوند که به بیماری های ..... خوردن غذا به صورت ایستاده موجب افزایش سودا در خون شده و ایجاد غلظت در خون می‌کند.

همه فن حریف - دانستنیهای زندگی

www.hamefanharif88.blogfa.com/cat-11.aspx
شربت گلاب به تنهایی یا با کمی تخم شربت یا خاکشیر نوشیدنی سالمی برای افطار است. ... گران‌ترین نوع عرقیات بهدلیل کمیاب بودن گیاهش، عرق کیالک است که در واقع عرق ... خود یا کسی را که برایش از این عرقیات می‌خرید، به جناب عطار توضیح دهید. .... تجربه نشان داده است فرزندانی که نطفه آنها در ساعات پایانی شب منعقد می شود از ...

سفارش اسلام در مورد آمیزش صحیح چیست؟ - طلبه پاسخگو

www.t-pasokhgoo.ir/مشاوره-و-خانواده/سوالات...و.../847-سلام-آمیزش.html
۱۳ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش. - به همين دليل، يكي از آموزه هاي ضروري براي هر پسر و دختر جوان كه تصميم ... رها كردن زن دراين حالت باعث مي شود مشكلات جسمي زيادي، از جمله بروز درد در .... خوب است به برخي از آنچه در مورد آميزش جنسي، مكروه است توجه كنيد: ... ايستاده آميزش كردن؛ ..... میخواستم بدونم آیا جمعه شب برای آمیزش به قصد فرزنددار شدن خوب است؟

خبر ها و تازه های روز

mehradnews.blogfa.com/1390/11?p=2
۱۲ بهمن ۱۳۹۰ ه‍.ش. - مذي : آن آبي است که قبل از مني از انسان خارج مي شود و اين آب معمولاً بعد از .... يكي از نشانه هاي جنابت شهوته آيا شهوت وقتي رخ ميدهد كه صداهايي خاص .... نوشیدنی ها را در روزها ایستاده و درشب ها نشسته میل کنید، و از غذا خوردن در حال ... مکروهات (۱۴ مورد): ... و دلایل خود برای جلوگیری از دخول است و همچنین به او اطمینان دهید که شما ...

پرسش و پاسخ فقهی و حقوقی مسائل مربوط به زناشویی ...

alifathilawyer.persianblog.ir/post/229/
۲۳ اسفند ۱۳۹۰ ه‍.ش. - آیا نزدیکی با همسر از راه پشت (دُبُر) از نظر شرعی اشکال دارد؟ ... بگیرد و سپش انزال صورت بگیرد و شستشوئئ صورت نگیرد و فقط آب منی با ... راجع به احکام غسل جنابت و اینکه چه وقت بر زن واجب میشود بگوئید؟ ..... نوشیدنی ها را در روزها ایستاده و در شب ها نشسته میل کنید، و از غذا خوردن در حال راه ... مکروهات (۱۴ مورد):.

40 -نام: ------------------- بسم الله الرحمن الرحیم با تقدیم سلام ...

www.sultanolama.com/fa/soalat.php?peaper=3&mah1=1&sal1...
(باذکر دلیل ) 2- در صورتی که پاسخ منفی است اگر این نام انتخاب شده و در شناسنامه ... 1-آیا شخصی میتواند در حضور همسرش با همسر دیگرش نزدیکی کند؟ ... برداشت علماء از این آیه کریمه حرام بودن خود ارضائی است. .... باسلام اقای شیخ می خواستم درمورد ابو هریره واحادیث او توضیح دهید: ..... در صحيح بخاري آمده كه پيامبر ايستادهادرار كردند.

عافیت

hayattayebeh.persianblog.ir/
۱۸ فروردین ۱۳۹۱ ه‍.ش. - مکروه بودن جماع از طلوع صبح تا طلوع آفتاب و از غروب خورشید تا مغرب، و ..... و شو میدهد، ادرار آور است در حدیثى دیگر است: سنگ مثانه را آب میکند. .... دستور نوشیدن آن را ذیلاً می خوانید : ..... در صورتى که نمى دانیم عقب افتادن حیض به علت آبستنى است، آیا ...... از امام صادق (ع): عروسى را درشب قرار دهید و روز اطعام نمایید.

آشنایی با کمر درد و راه های پیشگیری و درمان آن : سایت ...

www.pezeshk.us/?p=15516
۴ فروردین ۱۳۸۸ ه‍.ش. - کمر درد از نظر ماهيت درد به سه دسته تقسيم می شود: ... به واسطه يک عامل مکانيکی مانند ضربه، حرکات فيزيکی نامناسب، کم بودن قوام عضلات و يا فشار ...

سوال شرعی

soal2012.loxblog.com/
ایا شما میتوانید سوال های خود را راحت از کسی بپرسید؟ ... دخول انجام نشود ، چه از دبر ( پشت ) و چه از قبل ( جلو ) و در دوران عقد دائم هم دخول از دبر ( پشت ) مکروه موکد است.

مقاربت از دیدگاه اسلام - بهترین هدیه به همسر - blogfa.com

nobatearamesh.blogfa.com/category/16
یاد خدا موجب آرامش قلب می شود و بر اساس روایات به والدین سفارش شده است که در هنگام ... ایام مکروه. امام باقر ع می فرمایند :« به امام صادق ع گفتم : آیا آمیزش با همسر در ... در آن شب کسوف روی داد و چیزی بین آنها واقع نشد ، همسر پیامبر ص گفت آیا همه شب ..... 10- مرد ایستاده روبروی زن ، تحریک بظر و پستان و کپل ها با دو دست . ..... مطالب علمی.

دانلود

download.ghbook.ir/.../2198-f-13891209-estefta-ayatolah-sayed-sadegh...
س4: اگر اعلم بودن مجتهدی ثابت شود آیا به مجتهدین دیگر لازم است اعلمیت او را اعلام کنند؟ .... س38: در صورتی که علم اجمالی است بر اینکه یا آب نجس است یا خاک، بفرمایید ... اند: دفن نودن دو وصیت در یک قبر مکروه است کدام یک از موارد ذیل را شامل می شود: ... ج: هوالعالم، بلی استحباب دارد چون در آن شب میت خیلی متوحش است و تنها امید او به ...

گیاهان دارویی معجزه

hamedan-mojezeh.mihanblog.com/
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ه‍.ش. - در چه مواقعی خوردن آب (مایعات) سبب بیماری ( سنگ کلیه ،درد و زخم معده ، فشار ...می شود. ۱- آشامیدن مایعات همراه غذا و بلافاصله بعد از غذا. 2- آشامیدن ..... لذا بیدار بودن در آن اوقات مورد تاکید است و فضیلت نماز شب نیز، ..... 14- ایستاده غذا خوردن .... خوانندگان محترم می‌توانند دلایل علمی موارد فوق‌الذکر را از گردآورنده و یا در ...

نکته هایی درباره طب اسلامی و سنتی [بایگانی] - صفحه 2 - ...

www.askdin.com/archive/index.php/t-27529-p-2.html
بنابراین پیشنهاد می شود به جای آب سرد از موارد زیر استفاده شود. 1- آب ... بعداز این شش روز یک هفته قطره را قطع کرده سپس دوباره به روش بالا یکبار دیگر ادامه دهید . سپس ... ج) روش دیگر درمان استفاده از بخور "اکالیپتوس" به مدت ۱۴ شب میباشد. ..... حال به بنده بگويد ايا علمي درباره طب سنتي داريد و يا نه؟ .... مکروهات نوشیدن آب در اسلام

ابزار نمایش اوقات شرعی - تبسم دانایی

tabasomedanaee.persianblog.ir/page/zebh
ک: توضیح المسائل دوازده مرجع، م 2591 و 2594). پرسش: اگر موج دریا ماهی را به خشکی بیندازد آیا خوردن آن ماهی جایز است؟ ... ملاک حلیت ماهیان فلس دار بودن آنهاست حال چنانچه بوسیله تغییرات ژنتیکی در ماهیان ... حیوان حلال گوشت وحشی در صورتی با شکار کردن پاک و حلال می‌شود که بتواند فرار کند یا .... 2- در شب به حالایستاده آب خوردن.

اصطلاحات فقهی - آرشیو پرسش و پاسخ ها-جوابگو

www.javabgoo.isri.ac.ir/index.php?/Knowledgebase/List/Index/21/stlht...
وقتی غسلی داری ولی شرایط مهیانیس ک غسل کنم آب هس ولی شرایط سخته میشه ... سلام آیا زن محتلم می شود و علایم آن چیست؟ .... پاسخ: مسأله مطلق يا نسبى بودن نجاست، اساساً طرح درستى از مسأله نيست؛ ليكن آنچه در .... ركن و غير ركن را توضيح دهيد واجبات نماز يازده چيز است: نيت، قيام يعني ايستادن، ... شب اول قبر برای کسی که دفن نشده.

احكام مسجد - آیت‌الله بهجت

v0.bahjat.ir/index.php/ahkam/esteftahat/172-2011-09-06-09-43-55.html
آيا فروش مصالح اضافه آمده از بنّايى مسجد، براى پرداخت قرض همان مسجد جايز است؟ ... به علت كمى مساحت زيربناى عرصه مسجد و نامناسب بودن جاى مسجد به علت وجود چاه، ... آيا اجازه مى دهيد هنگام ساختن، در زير ايوان جديد در همان ابعاد قديمى، مغازه اى ... آب انبارى وقفى در كنار مسجدى قرار دارد كه ديگر از آن استفاده نمى شود. ..... قرار دادن عَلَم در مسجد.

ارسال پیام و نظر :: بیان معنوی - ناشر آثار استاد پناهیان

bayanmanavi.ir/post/16
آیا با توجه به روایات وارده به ویژه از حضرت صدیقه کبری س مبنی بر عدم ارتباط با نا ..... لطفا متن کامل سخنرانی 22/12/94 در محضر امام خامنه ا ی را روی سایت قرار دهید. ... خدا اگر بخواهد بی دلیل پاداش میدهد اگر بخواهد با دلیلهای خیلی شاید که به چشمت نیاید و ...... در بخش نظرات توضیح داده شده که نظران یا سوالات غیرمرتبط، تکراری یا ...

احکام نماز - آرشیو پرسش و پاسخ ها-جوابگو

www.javabgoo.isri.ac.ir/index.php?/Knowledgebase/List/Index/615
جواب: وقت نماز مغرب وعشا تا قبل از نیمه شب است ولی اگر به هر دلیل خوانده نشد تا قبل از ... سوال: آیا هر کسی به صرف اینکه حمد وسوره را درست تلفظ کند میتواند امام جماعت شود .... جواب: علت اصلي نماز خواندن ما واجببودن آن است؛ يعني ما نماز را به جهت اين كه ..... نوشیدن آب باشیم و بعدا متوجه شویم که اذان صبح شده بود روزه ام باطل می شود؟

اردیبهشت ۱۳۹۱ - بیشتر بدانیم - blogfa.com

heydariz.blogfa.com/9102.aspx
شیر یک نوشیدنی سرشار از کلسیم است و به انواع مختلف تولید می‌شود که در ... 120 کیلوکالری و در صورت کم چرب بودن 102 کیلوکالری تولید خواهد کرد. ... در این فرآورده قند لاکتوز به قندهای ساده تبدیل شده است و به همیندلیل دارای طعم شیرین است. ..... دهید و حتی اگر از این گفت وگو طفره رفت برایش توضیح دهید که شنیدن حرف ها و ...

احکام تراشیدن ریش و موی بدن و سر - نسخه قابل چاپ - دقیقه ها

ypesary.samenblog.com/print/82.htm
احکام تراشیدن به واجب ، حرام ، مستحب و مکروه تقسیم می شود. ..... بعد از پرداخت هزینه فایل لینک دانلود به شما نمایش داده میشود و شما میتوانید به راحتی فایل را دانلود ...

استفتائات پرسش و پاسخ مسائل شرعی جلد 4 از ... - قائمیه

download.ghaemiyeh.com/.../2198-f-13891209-estefta-ayatolah-sayed-s...
لطفاً توضیح دهید؟ ... و آیا می شود در بعضی مسائل مثل خمس، از مرجع خود به مرجع دیگر برود یا نه؟ ... س 24: اگر آب کر باشد و کمی از آن برداشته شود و در کر بودن آن شک شود چه باید کرد؟ ..... ج: هو العالم; جایز نیست، چنانچه با علم به عدم جواز بخواند، نماز باطل است. ... س 103: به نظر حضرتعالی در شب های مهتابی واجب است که بعد از اذان صبح ...

...نکات طلایی... - دانستنیهای رژیمی - blogfa.com

nokate-talayi.blogfa.com/cat-4.aspx
این نوشیدنی ها با آب کردن شکلات های تلخ و یا ترکیبی به وجود می آیند. ... جالب است بدانید نوعی عصاره كه از فلفل تند گرفته می شود در درمان بسیاری از .... باور غلط و مصطلح دیگر مضر بودن ادویه جات برای کبد است. ... غذا به صورت ایستاده موجب افزایش سودا در خون شده و ایجاد غلظت در خون می‌کند. 15. .... 8-قند مصرفی روزانه را کاهش دهید.

آذر ۱۳۹۲ - علوم تجربی

oloom3paye.blogfa.com/1392/09
ایا دلیل علمی وجود دارد؟ ... الف) حضرت امام صادق (ع): «آب نوشیدن به حالت ایستاده در شب، زرد آب را در ... ۷- زیاد خوردن آب مکروه است، و کم خوردن آن مدح .... برخی شبه فلز بودن را به این دسته از انسان ها نسبت داده اند . .... وجود دارند به همین علت شما قادر نیستید احساسات واقعی خود را نشان دهید بلکه این احساسات تنها در قلب شما یافت می شود و بس!

براي داشتن فرزندی زيبا و با صفات خوب چه باید کرد؟ - ...

www.askdin.com/showthread.php?t=21014
۳ مرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - ضمن درخواست توضيح کامل لطفا بفرماييد براي داشتن فرزند پسر ايا راه ... مثلا خودن به و گلابي براي زيبايي کودک و خوردن کندر توسط زنه حامله باعث باهوش شدن بچه ميشود. ..... ب) خوردن کاسنی آبکمر را افزایش داده و فرزند را نیکو و ذکور بودن را ... از امام صادق نقل شده که فرمودند: در شب ، زفاف کنید و در روز ولیمه دهید .

بهمن ۱۳۹۲ - طب سنتی - blogfa.com

alialikhani.blogfa.com/1392/11
9- چاي ترشح اسيد معده را تحريک مي كند و همچنين به دليل ماهيت اسيدی خود، در ... پاره ای از مواد شيميایی موجود در کاغذ مذکور در آب جوش حل شده و وارد بدن مصرف ... شبه علمی به خورد جامعه داده می شود، هنوز باور نکرده باشيد که مصرف اين نوشيدنی همه .... در صورت سفت بودن کمی روغن و آبلیمو و در صورت شل بودنیک تا دو قاشق نخود اضافه کنید.

پرسش و پاسخ فقهی و حقوقی مسائل مربوط به زناشویی

hooghoghi.blogfa.com/post/414
راجع به احکام غسل جنابت و اینکه چه وقت بر زن واجب میشود بگوئید؟ ... یکی از نشانه های جنابت شهوته آیاشهوت وقتی رخ میدهد که صداهایی مانند آخ اوف و. .... می دهند مثل خوردن منی بسیار قبیح و علاوه بر حرام بودنعواقب جسمی و روحی نیز در پی دارد. .... نوشیدنی ها را در روزها ایستاده و در شب ها نشسته میل کنید، و از غذا خوردن در حال راه رفتن و ...

در جستجوی حقیقت - احکام

zahradarya.blogfa.com/category/4
وزارت ارشاد بداند تکرار این کارها سبب می‌شود که مردم فاصله بگیرند.» ... ج) با علم به اينكه مشترى از ابزارى كه در اختيار او قرار داده مى‌شود استفاده حرام مى‌کند، ... میباشد به نحوی که هر روز صبح می آید و شب بر میگردد حکم نماز و روزه اش چگونه است؟ ..... آن نیست می خواستم بدانم آیا این عمل حرام است و یا شرط خاصی (مثلا بالا بودنسن شخص ...

مردان چگونه مقدار اسپرم خود را افزايش دهند

ninimaloos.loxblog.com/posts/archive.php?pmonth=12&pyear=1390
به نظر برخی زیاد بودن حجم مایع منی میتواند نشان دهنده سلامت جسمی باشد. .... به همين دليل است كه محققان در سراسر دنيا دنبال متهم‌هاي اصلي ناباروري مي‌گردند تا به جاي درمان، بتوانند از آن .... در واقع نوشیدن آب توکسین‌ها یا همان سموم بدن و باکتری‌ها و ویروس‌ها را دفع می‌کند. ... دوباره محلول را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید مثل شربت غلیظ شود.

پنجره ای روبه خدا

mahekhoda2012.blogfa.com/
رسول الله(ص)می فرماید: مومن چون بمیرد و یک ورقه که در آن علمی نوشته شده باشد به جا گذارد .... بسیاری از ما خواب راحت و آرامی نداریم و این مسئله می‌تواند دلایل جسمی و روحی ... اعمال مستحب فراوان است، شما هر ذکر و دعایی را که قبل از خواب انجام دهید نافع است ...... و هم نوشیدن آب حاصل از شستن این سوره برای رفع انواع تب ها مفید دانسته است.

طلبه پاسخگو/ پرسش از شما پاسخ ازما - محرمات و مکروهات و ...

www.t-pasokhgoo.ir/.../230-محرمات-و-مکروهات-و-مستحبات-حائض-حکم-ور...
محرمات و مکروهات و مستحبات حائض+حکم ورد به امکان مقدسه ... پرسش: آیا رفتن حائض بر سر قبر بزرگان دین و یا گلزار شهدا و یا ایستادن کنار دیوار بقیع جایز است؟

خوردنی و آشامیدنی

www.bargozideha.com/share/c0kadlsi-خوردنی-و-آشامیدنی
س: آیا خوردن خاویار و تخم ماهی‌ های‌ فلس دار و بی‌ فلس جایز است و اگر حلال است چنانچه ماهی‌ .... نیست لیکن از کجا چنین علمِ شخصی‌ نسبت به موارد خاصه برای‌ مکلف حاصل می‌ شود؟ ... و آهن بودن آلت « بسم الله » ج) در ذبح مرغ و هر حیوان دیگر علاوه بر وجوب رو به قبله بودن و ... خورد، لطفاً توضیح دهید؟ ... ج) ایستاده نوشیدن آب در شب مکروه است.

استفتائات - احکام نماز - khamenei.ir

farsi.khamenei.ir/treatise-content?id=24&pid=24&tid=-1
س 339: آیا بر کسی که آب و چیزی که تیمم بر آن صحیح است، در اختیار ندارد (فاقد الطهورین)، نماز واجب ... آیاخواندن نماز مغرب و عشا بعد از ساعت یازده شب صحیح است؟

الیا جونم یه لحظه....... - صفحه 1 - نی نی سایت

www.ninisite.com › ... › متولدين 1392(برحسب ماه تولد)
۱۳ دی ۱۳۹۲ ه‍.ش. - 15پست - ‏2 نویسنده
در روش آگاهی از زمان باروری ، مجموعه ای از اطلاعات به خانمها داده می شود تا ... از ماه می باشد ، استفاده از هر سه روشی است که در اینجا توضیح داده می شود . ... سیکل قاعدگی یک زن همواره منظم نیست و در صورت منظم بودن هم به .... آیا همه چیز طبیعی اش خوب است ؟ .... 14-از شب اول پریودی تا 5 پریودی، 30 گرم تخم هویج را اول با آب سرد ...

آرایش و پیرایش در اسلام(3) | پایگاه اطلاع رسانی اصلاح

www.islahweb.org/node/1036
۲ بهمن ۱۳۸۶ ه‍.ش. - اضافه می شود که با توجه به توضیحات و آرای فوق، حکم گذاشتن ناخن ... مانیکور مانع رسیدن آب به ناخن می‌شود و بر این اساس وضو با وجود لاک باطل است. ... با علم به اینکه اینجانب قبل از زدن مانیکور وضو می‌گیرم و بعد از 24 ... 2- در صحیح مسلم دلایل فراوانی بر مباح بودن یا سنّت بودن استفاده از ..... خواهشمندم توضیح دهید.

بـــهشتهــ عـــاشقانهــ - ღღ پرسشـهاي زنانشویی ღღ

biabehesht.blogfa.com/cat-227.aspx
۲۳ آذر ۱۳۹۰ ه‍.ش. - آيا ماليدن پستان باعث بزرگي پستان زن مي شود؟ ... ترك كرده و سريعتر به نياز هاي همسرتان پاسخ دهيد تا ديگر نياز نداشته باشد ... همچنين روزي يك قاشق مربا خوري روغن سياهدانه در يك ليوان آبهويج مخلوط ... نوشيدني ها را در روزها ايستاده و در شب ها نشسته ميل كنيد، و از غذا خوردن در ..... لطفاً در مورد شب زفاف توضیح دهید.

بخش دوم: خواب از ديدگاه تعاليم اسلامي - طلوع نهم

seyedmousavi.blogfa.com/post-23.aspx
طلوع نهم - بخش دوم: خواب از ديدگاه تعاليم اسلامي - علمی . ... از نشانه هاي قدرت پروردگار جهان ، خوابيدن شما در شب و روز است . ... بسيار زود پيري و شكستگي به سراغ او مي آمد و به همين دليل خواب مناسب آرام ، راز .... 4- قبل از خواب یک دوش آب گرم بگیرید . ... معنای چیزی که خواب را می کُشد می باشد؛ بنابراین نوشیدن قهوه باعث بد خوابي مي شود.

پژوهشي پيرامون قمر در عقرب - هدانا

hadana.ir/پژوهشي-پيرامون-قمر-در-عقرب/
با اين توضيحات مشخص است كه بر فرض مثال اگر ۳۰۰۰سال پيش صور فلكي دايره .... گذارد آثاري كه سبب جزر و مد آب دريا و اقيانوس ها و تاثيراتي بر جسم انسان مي شود. ... اين اختلاف كه منظور از قمر در عقرب چيست آيامنظور بودن قمر در خود برج عقرب است و .... گفت من با اطلاع از علم نجوم براى شما ساعت نحس انتخاب كردم و خودم در ساعت سعد ...

احکام نماز – بخش سوم - دارالاحکام

darolahkam.com/?p=2910
۴۴۰ – قیام متصل به رکوع در نماز را توضیح دهید . پاسخ – قیام ... ۴۹۲ – آیا اگر در نماز چهار رکعتی ، در رکعت سوم بجای تسبیحات ، حمد بخوانیم اشکال دارد ؟ پاسخ – می ...

متعه نشانه حقانیت و عقلانیت اسلام - اطلاعات زناشویی

ezdevajeasan12.blogfa.com/cat-3.aspx?p=2
شب زفاف، شبی است که اولین آمیزش کامل دختر و پسر (زن و شوهر) انجام می شود که ... به همين دليل يکي از آموزه هاي ضروري براي هر پسر و دختر جوان که تصميم دارند ازدواج .... در اولین فرصت ۲ قرص خوراکی HD همراه با شیر یا آب زیاد بایستی مصرف شود. ... کاندوم یک پوشش پلاستیکی بسیار نازک است که پس از سخت شدن وایستادن آلت ...

ادامه مطلب - روح و ریحان - - blogfa.com

majidemortaji.blogfa.com/post-16.aspx
آيا ميتوان قبل از زمان3 سال خمسي مثلآ چند ساعت يا يک روز مقدار پولي را که خمس به آن ... استفتا شد و ايشان فرمودند: خوردن آنها اشکال ندارد و حلال است مگر علم پيدا کنيد که ... انجام نداديد نماز جماعت شما باطل نيست ولي سجده سهو ساقط نشده و بايد انجام دهيد . .... أب خاج وضو زماني كه داريم دست راست يا جب را مي كشيم بر دست ماريخته مي شود و ما ...

سوالات مصاحبه استخدامی و تجربیات آزمون استخدامی بانک ...

www.e-estekhdam.com/سوالات-مصاحبه-استخدامی-بانک-سپه-7/
۱۰ آذر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - آب مضاف نجس می شود/ استثنا: آب زیاد باشد و نجاست اندک)مثل دریاچه ارومیه ... وضو مستحب است، ۱ رکعت ایستاده می خوانیم، رکوع و سجده ندارد و ۵ تکبیر ... نماز وحشت: مسحب/ شب اول قبر میت/ بعد نماز عشا/ ۲ رکعت/ در رکعت اول بعد ..... کمی مطالب جدیدتری بگم چون قبلا بچه لطف کرده بودن و توضیحاتمفصلی داده بودن.

سفارش اسلام در مورد آمیزش صحیح چیست؟ - طلبه پاسخگو

www.t-pasokhgoo.ir/مشاوره-و-خانواده/319...و.../847-سلام-آمیزش.html
۱۳ شهریور ۱۳۹۲ ه‍.ش. - به همين دليل، يكي از آموزه هاي ضروري براي هر پسر و دختر جوان كه تصميم ... مثل مسواك زدن، خوشبو بودن و امثال آن، آگاهي از نكات بهداشتي آميزش و رعايت .... نزديكي كردن در شب هاي اول ماه (غير از شب اول ماه مبارك رمضان)، وسط و آخر ماه قمري؛ ... ايستاده آميزش كردن؛ ..... آیا میشود برای اطلاع دقیق از جزئیات رابطه جنسی فیلم دید؟

حسینم (hhh137472) - فیس بوک

www.nicefun.org/hhh137472
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ه‍.ش. - آيا ممکن است کسي اصلا نگوزد؟ ... گفته ميشود خوردن مورچه هم خطرات شدیدی از این دست ایجاد میکند ولی تجربه .... دلیل خود را شرح کنید قبل از اینکه ادامه حکایت را بخوانید شما نیز کمی ... الف) حضرت امام صادق (ع): «آب نوشیدن به حالت ایستاده در شب، زرد آب را در بدن ... ۷- زیاد خوردن آب مکروهاست، و کم خوردن آن مدح شده است.

غذاهای حرام در قرآن - میزان - blogfa.com

mizanveb.blogfa.com/post/62
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ ه‍.ش. - کسانیکه حلال و حرام خداوند را رعایت میکنند خداوند چه چیزی را به آنها ... اما اگر استبراء شود یعنی یک شبانه روز در آب غذای پاک خورانده شود ... مهمترین دلیل علمی آن اینست که علم امروز هنوز نتوانسته است این مسئله را ... اما اگر در اثر نوشیدن شیر خوک قدرت و نیرو نگرفت گوشت او مکروه ..... عشق یعنی شب نخفتن تا سحر

آموزش مسائل زناشویی - دانستنیهای جنسی

ashghan92.blogfa.com/tag/دانستنیهای-جنسی
این مکمل به عنوان افرودیت (داروی موثر بر میل جنسی) مصرف می شود و دارای عوارض ... اگر چه دلیل علمیبرای اثبات این خاصیت کنگر وجود ندارد اما این ماده‌ی غذایی ... یا اینکه در صورت مصرف آن بصورت نوشیدن آیامشکل ساز است ؟ ... از مقدار آب منی ای که از بدن خارج می شود حدود ۶۰ درصد شامل ترشحات کیسۀ اسپرم، ۲۰ .... ۳-ایستاده آمیزش کردن

اثرات مثبت طلا و نقره در بدن - مجله علمی خبری سلامت و ...

www.nasrpakiman.com › اطلاعات عمومی
به همین دلیل است که در طب سوزنی شرق، برای بخش‌های مختلف بدن از سوزن های ... همچنین سیاه شدن حلقه طلا برروی انگشت دست می‌تواند نشانه بیماری صاحب آن باشد. ... توضیحات: .... چاکرای ششم: با تماشای آسمان آبی پر رنگ و آسمان پر ستاره شب فعال می شود. ..... بردن و مشاهده نور ماه و آب زلال طبیعی و غوطه ور شدن در آن و یا نوشیدن از آب چشمه.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 249
  • کل نظرات : 29
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 168
  • آی پی دیروز : 109
  • بازدید امروز : 211
  • باردید دیروز : 189
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,383
  • بازدید ماه : 1,383
  • بازدید سال : 32,178
  • بازدید کلی : 269,425